Pizza biało-zielona

Pizza zawsze jest na topie preferencji obiadowych mojej rodziny, dlatego w tym produkcie najłatwiej „przemycić” warzywa. 😉  Tym razem była wersja biało-zielona. Bardzo smaczna. Pamiętajcie o dobrym doprawieniu beszamelu.

Składniki na spód (na dużą blaszkę z piekarnika):
– ½ szkl. ciepłej wody
– 1 i ½ szkl. mąki typ 500
– 30 g drożdży
– 1 łyżka oliwy
– 1 łyżeczka oregano
– szczypta soli

Składniki na sos beszamelowy:
– 2,5 szklanki mleka
– 2 łyżki masła
– 2 łyżki mąki pszennej
– sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Dodatkowe składniki:
– 1 brokuł
– 1 por
– 200 g startego żółtego sera

Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie. W misce wymieszać mąkę z solą, oregano, dodać oliwę i rozpuszczone w wodzie drożdże. Dobrze wszystko wyrobić, aby otrzymać jednolite ciasto. Miskę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (podwojenia objętości).
W tym czasie przygotować beszamel. Do rondla włożyć masło i rozpuścić. Dodać do niego mąkę i mieszać przez chwilę łyżką, aż mąka wchłonie masło. Wlać mleko i wszystko mieszać rózgą. Dodać sól, pieprz i gałkę muszkatołową i nadal mieszać. W miarę podgrzewania sos zacznie gęstnieć.  Wtedy zdjąć rondel z kuchenki.
Brokuła podzielić na mniejsze części i wrzucić do garnka z wrzącą wodą z dodatkiem łyżeczki soli i łyżeczki cukru. Gotować 4 minuty, odcedzić i przelać zimną wodą. Zostawić do osuszenia.
Por umyć i pokroić na plasterki.
Blaszkę wysmarować oliwą, wyłożyć na nią ciasto i cienko rozwałkować (nie podsypywać mąką).
Na ciasto wyłożyć sos beszamelowy. Na nim układać cząstki brokuła i por. Na wierzchu posypać startą mozzarellą lub innym startym, twardym żółtym serem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180C od 20 co 30 minut.

24 thoughts on “Pizza biało-zielona

  1. Nie jest tak, że masz nadwagę bo jesz za dużo? Masz nadwagę bo jesz za mało? To prawda! Jesz za mało substancji
    odżywczych potrzebnych dla organizmu. Teraz masz szansę uzyskać idealną figurę i cieszyć się nią tak długo jak zachcesz.
    Zyskasz piękną sylwetkę,doskonałą kondycję, świetne samopoczucie, odporność na wiele chorób.
    Osiągniesz to stosując świetny program, który jest dla każdego (idealnafigura.com/gberes).

  2. ja tylko raz spróbowałam zrobić sos beszamelowy, nie wyszło mi. mogę liczyć na jakieś wskazówki? lub rozpiskę szczegółową jak go zrobić, ale tak drukowanymi najlepiej, na co zwrócić uwagę?

    1. Najważniejsze, aby w trakcie robienia beszamelu nie odchodzić od kuchenki. Większość czasu trzeba sos mieszać. Po wlaniu mleka najlepiej mieszać nie łyżką a rózgą, aby w sosie nie było grudek. Czyli podsumowując: najpierw należy rozpuścić w rondelku masło (nie zbyt duży palnik, aby się nie spaliło). Następnie dodać mąkę pszenną i mieszać łyżką, aż nie będzie widać białej mąki. Od tego momentu nie można odejść od rondelka. Wlać mleko i mieszać rózgą, aż nie będzie widocznych grudek mąki. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Mieszać, gdy zbliża się moment zagotowania sosu to zaczyna on znacząco gęstnieć. Gdy konsystencja będzie odpowiednia to zestawić rondel z palnika. Mam nadzieję, że się uda. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *