Chińszczyzna po polsku

Kolejny szybki, ale zdrowy rodzinny obiad. Warzywa, kurczak, aromatyczne przyprawy, sypki ryż jaśminowy.  Kolorowo i zdrowo.

Składniki (dla głodnych 4 osób):
– 2 pojedyncze piersi kurczaka
– 2 łyżki sosu sojowego
– 750 gram mrożonych warzyw – mieszanki chińskiej
– starty korzeń imbiru
– sól
– pieprz
– curry
– słodka i ostra papryka
– 1 i ½ szkl. ryżu jaśminowego

Pierś kurczaka umyć, oczyścić, pokroić na małe kawałki. Przyłożyć do miski, dodać 2 łyżki sosu sojowego, startego imbiru, pieprzu, curry, papryki. Ostrożnie z solą, ponieważ sos sojowy jest już słony. Mięso odstawić na 15 minut. Kurczaka wrzucić na rozgrzany olej i smażyć kilka minut aż do miękkości. Wtedy dołożyć mrożone warzywa i na mocnym ogniu smażyć około 10 minut. Warzywa mają zostać chrupkie. Przyprawić przyprawami (nie dodawać już sosu sojowego, bo sprawi, że warzywa zbrązowieją).
W międzyczasie ryż jaśminowy wrzucić do wrzącej, osolonej, dużej ilości wody. Gotować 10 minut i odsączyć na sitku.
Całość można posypać sezamem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *